Blog powered by izyan.com

50 Sultan Johor Kaya, tapi tak Sombong!

Isnin, Oktober 24, 2011

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

50 ulasan:

  1. ini macam tadak sombong ka? tadak sombong naik myvi le

    BalasPadam
    Balasan
    1. ramai yang sombong walau naik myvi...

      Padam
    2. naik basikal pun ada yng sombong....

      Padam
  2. xde kene mngene sombong x sombong naik myvi.. sape2 pon bole miliki kete semahal ini.. TMJ seorg penggemar kereta.. Daulat Tuanku..

    BalasPadam
  3. Daulat tuanku, semoga Allah melimpahkan kurnianya kpd tuanku...ameen...

    BalasPadam
  4. Sultan Perak ade otak....daulat tuanku...penggemar ilmu....daulat Tuanku

    BalasPadam
  5. terbaik...ape name keta yg warna kuning tu ekh

    BalasPadam
  6. pinjam keta satuuuuu

    BalasPadam
  7. sepatutnya bnda ni x trjadi klo seorang pemimpin tu tau apa fungsi n peranan seorang pemimpin yg sebenar dlm islam... sy rasa duit2 tu bleh disalurkn kpd rakyat... ramai lg rkyat yg mnderita tp pemimpin bleh plak brtukar2 kereta... pelik2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. adakah anda menyalurkan duit anda kepada org lain?? kalu kita tk buat apa yg kita katakan.... tk pelik lah klu ianya terjadi pada org lain

      Padam
    2. sokong kate2 AnonymousApr 23, 2012 02:20 AM.act,bagi aku susah org itu mesti ada usaha sendiri..kalau xde usaha mane mau dapat wang..pemimpin tukar kereta krne dia mampu.so,tidak perlu pertikaikan tersiratnye sifat2 pemimpin menyalurkan kebajikan atau tidak.
      ravogue,klu awak ada 100million sekali pun kereta rumah dan sbgai nye pasti awk miliki..tak kan nak pakai biase2 kan??manusia sume same kehendak dan keperluan punyai sifat yang sama.

      Padam
    3. banyak dah duit die bagi kat rakyat. macam2 channel, yayasan sini, yayasan sana, biasiswa dll. Biasa la orang kaya. Kalau ko kaya pun, belum tentu ko nak pakai myvi je. kan? tengok skarang la, mampu sikit dah nak pakai iphone, ko mesti xnak pakai cokia 3310 kan? so sama la macam sultan ni. die mampu. yang paling penting die x makan duit rakyat.

      Padam
  8. mana dpt duit byk2 beli kete mahal2 tuuuu............

    BalasPadam
  9. Mati Tanam skali ngan keta tuh

    BalasPadam
  10. pelik ape nyer korang nie..mintak maap la kalo gua tersalah cakap..walau raja mana sekalipun itu adalah raja..kita jangan pertikaikan hak dia sebagai raja..kita hidup bergantung kepada pegangan kita..jgn kita lupa apa rukun hidup kita..kalaubukan kerana raja kita dah kena tanam hidup2 dengan bangsa asing...gua sekali lagi mintak maap...bukan gua nak bangkang sesapa cuma gua rasa banyak org dah terlepas pandang..kalo bkn kerana daulat tuanku kita hidup dalam bumi yang tak ada sejarah bangsa kita..gua tak nafi ada setengah bangsa lain yang betul2 baik..tapi korang bayangkanlah kalau kita hidup tanpa raja..gua rasa korang lagi lah tak merasa apa yg korang rasa sekarang..korang pikir2kan lah yek..cuma yang pelik bg gua skang kenap org slalu pertikaikan hak RAJA-RAJA...itu yang gua musyhkil..itupun kalo korang biasa tgk citer dulu2 zaman P.Ramlie lagilah macam2 peel raja..silap skit pancung..trimasss

    BalasPadam
  11. Bertuahnya johor mempunyai sultan yang "tak sombong" mempamerkan asetnya. Dia nak pakai kete kebal sekalipun, ada sapax kesah, dah tentu dia tuan tanah. Kepada pengampu, tak dapat apa pun.

    BalasPadam
  12. fuck you!!! sultan johor!!!

    BalasPadam
  13. Sebagai refleksi diri... marilah kita menilai diri kita pada taraf manakah kita... biar mulia kita kerana merendah diri daripada hina kerana menghina orang lain... Daulat Tuanku!! negeri patik cuma ada ketua menteri jer....

    BalasPadam
  14. CERMIN DIRI KALAU NAK MENGATA ORG .BAHASA PON PINJAM ORG PUTIH YANG KURANG CERDIK.

    BalasPadam
  15. duit dia, lantak la nk beli kete besar mna pon.....dia punya hak, kepuasan....xkn smua duit dia nk tlg org susah? then dia xde hak ke atas harta dia? cmtu eh?

    BalasPadam
  16. AQ lagi bertuah bersultankan SULTAN MUHAMMAD V... ALLAH HU AKBAR...

    BalasPadam
  17. Bangga sbg rakyat Johor yg memiliki Sultan berjiwa rakyat,Sultan Johor yg memiliki aset yg sungguh menakjubkan..rasa2 aset yg dimiliki oleh Sultan Johor mungkin blm tentu dimiliki oleh lain2 Sultan..Daulat Tuanku :)

    BalasPadam
  18. apa benda yg korang nak sakit hati... yag kaya tu sultan kita, sultan melayu, kita orang melayu, bangga la .. korang kalau cina kaya korang tak sakit hati lak... lindungi bangsa sendiri dari mencaci bangsa sendiri....

    BalasPadam
  19. betul tu.......kalau melayu kaya ada saya yg dengki tapi kalau cina keling tak bising pong.......kita patut bangga melayu kaya tapi bukan dgn mencuri harta rakyat mcm sesetengah menteri/isteri menteri2 kita. .....daulat tuanku

    BalasPadam
  20. orang kita xleh tgk org kite sndiri nk maju...mesti nk DENGKI....duit die...die layak import kereta 7 biji setahun...so...memg aku suka tgk sultan mcm ni....baru la...ada macam2 pesen sultan kt negara kita...heheheh...Daulat Tuanku...

    BalasPadam
  21. tuanku terbaik.....

    BalasPadam
  22. ye ler tu tak sombong..
    tu semua bukan milik dia..
    hak dari hasil cukai rakyat ok
    tugas dia orang perabiskn harta jer
    pi enjoy..
    pastu pi konvoi pun bukan pakai duit dia
    mmm..
    kita rakyat biasa yang hidup susah..
    semua barang naik.. gaji ciput jer
    dia orang semua tu mana rasa..
    alahai..
    meluat nyer tayang harta

    BalasPadam
  23. Sultan tanam rakyat ni lar! Habis harta Johor da jd kepunyaan spore! Sultan Johor gi clubbing takde pulak org tegur kan!

    BalasPadam
  24. "Sultan berjiwa rakyat", sekitar Johor ramai lagi rakyat yang susah.

    BalasPadam
  25. sundal kpd yg mengata sultan J0hor..daulat tuanku.!!

    BalasPadam
  26. banngganya aku sultan pakai kereta mahal..walaupun aku naik kereta 2ndhand tp kalo sultan lalu aku tumpang bangga..biarpun aku merana...
    bertuahnya sultan...
    tp di alam barzakh belum tau....

    BalasPadam
  27. sembah sultan macam sembah tuhan... apa nk jadi hangpa nih

    BalasPadam
  28. xkisahla..janji i pernah merasa naik keta ngan TMJ....yeayyy....

    BalasPadam
  29. Di mata Yg Maha Esa ... Siapa dia? debu mcm manusia lain.. So jgn sombong.

    BalasPadam
  30. Sudah sudah la tu ngutuk Sultan Negeri Johor.. kalo sultan atau orang yg korang sayang pulak kitaorang kutuk kaw kaw amacam? Ada patut ke? Jangan la jadi BANGANG!!! Jadi Melayu biar la ada maruah.. Sultan Johor Kami Kasih Dan Kami Sayang.. Daulat Tuanku

    BalasPadam
  31. kalau duit yg dia buat beli harta2 semua tu dia share dengan korang, tlg masyarakat yg kena tndas, tlg agama korang, bagi pendidikan secara percuma demi melahirkan org2 yg berguna tuk johor, mesti lg korang sygkan. kan kan kan?

    BalasPadam
  32. Kami x sultan.. syukur

    BalasPadam
  33. korang yg beri komen dengki tu yg bodoh!!!! bangga lah sikit sultan kita kaya..nama msia pun dipandang tinggi..tak lh msia disebut negara miskin...dgn ini mmbuktikan msia mmg btuah..bodoh betuk lh org yg x ada akal kutuk sultan...x sedar dri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai puihhh biarlah rakyat nk mampis pon?

      Padam
  34. kaya dengan juai tanah kat singapore wat per... bangga rete org wat per? hidup joli ngan artis jer wat per... korang yg sokong ado apa? teluq jer kan...

    menyampah!

    BalasPadam
  35. apa2 pun sbb korang tk ada apa yang baginda ada..... kalau korang ada..... amacam??? tk mugkin korang nk bawak basikal kan???

    BalasPadam
  36. Ampun Tuanku. Patik rasa sangat dukacita atas komentar yang menghina. Patik mohon kepada yang post gambar kereta tuanku ini supaya memadamkannya. Terbukti ia tidak mendatangkan sebarang kebaikan. Daulat Tuanku, patik mohon maaf atas komentar patik yang tidaksempurna ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pengampuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

      Padam
  37. bangganya..kembang kempis idung tuanku

    BalasPadam
  38. weiii ini duit hasil rakyat bayar cukailah..bukannyer duit dia..korang penat2 kerja kena bayar cukai mereka dok senang lenang guna duit korang...kat johor tetap ada org susah padahal sultan tetap mewah..sedeyyy aku tgk nasib kita skang

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni bodoh ke ape?len kali kalau nak hidup senang blajar betul2.ini baru habis spm dah sibuk tak mahu blajar memag la tak kemana.ape ingat sultan johor tuh hada sgt ke dgn duit rakyat?dia pon de sumber pendapatan sendiri lahhh..bodoh tak leh diajar.pandai ko mmg tak leh ditegur.

      Padam
  39. Sultan Pahang tetap di hati Rakyat Pahang....Ampun Tuanku...Boleh dapat dato la aku lepas ni...

    BalasPadam
  40. mati hanya bawak jasad saja,dihadapan ALLAH semua sama sahaja,iaitu hamba

    BalasPadam
  41. Salam. .yg brkuasa hnya Allah..yg kaya yg bijak yg hebat yg suci yg wujud yg hidup..hnya Allah. .bila kte lapar kte mkn..mne prgi lapar..bila kte daif nk itu ini..bila kaya mne prgi daif tdi. .bila kte kurang ilmu kte blajar. .mne prgi bodoh tdi. .fkir lah dlm2

    BalasPadam