Blog powered by izyan.com

31 RM800 juta - Istana Negara

Isnin, November 07, 2011

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

-gambar Via

31 ulasan:

  1. ada beberapa keping gambar dlm ruang ni adalah gambar yg diambil dr ulustrasi arkitek.dari mana aku tahu perkara ni,jgn tanya.kalau nak perdajal org,agak2 ler

    BalasPadam
  2. membazir je apabila ade ramai lg rakyat jelata yg xmakan, miskin dn daif...kn lebih baik duit yg dibelanjakan ini diberikan pd mereka..?ape nk buat dgn yg lm..?hai..xtau la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau awak jadi agong mcm mana? Sikap segelintir orang... PHD terlalu tinggi... mcm mana Melayu nak maju...

      Padam
  3. pembaziran yg ketara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah keistimewaan agong....

      Padam
  4. huh!rakyat jelata duduk rumah mcm nk roboh.raja sedap2 duk dlm mahligai.contohilah Rasullullah s.a.w y rumahnya sgt2 daif seperti pondok sahaja..seorg kekasih Allah mempunyai rumah y sebegitu..betapa luhurnya hati Baginda Rasullullah s.a.w..

    BalasPadam
    Balasan
    1. rumah awak nak robohke? ada lak internettt. dengki hasad

      Padam
  5. inikah yang nak kita banga2kan sedangkan kita semua berdepan ngan masalah ekonomi tp dia sedap2 duk d singgahsana .....takut la azab tuhan nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Istana tu lambang kemegahan orang Melayu... sedarlah diri yg awak tu sapa?... sama taraf ke dengan agong?...

      Padam
    2. memang tk sama taraf..
      tapi sama agama...
      tu lagi penting...

      Padam
    3. dalam satu2 masyarakat,ada ketua...agong la ketua kite,kalo org luar datang,dia jumpe agong,bukan ko, mindless earthlings...three quarter buttfuck

      Padam
    4. kerajaan buat istana ni bukan tuk setahun dua, namun cuba untuk mengekalkannya walaupun beratus tahun lamanya. takkanlah agong nak duduk dalam istana yang dah digunakan oleh orang cina yang terdahulu, sepatutnya kita kena bersyukur dan berbangga kerna orang melayu masih lagi mengekalkkan adat dan budaya.

      Padam
  6. bersederhanalah .......

    BalasPadam
  7. ada sikit duit aku ni,,,rasa nya

    BalasPadam
  8. bonus bbeberapa bulan staff gomen dah labur kt sini. aku pun x phm nape le gomen sanggup perhabih duit utk buat istana sebegini...ramai sgt ke yg nak duduk istana ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu kata2 org yg x pernah ke istana...
      Hari kebesaran atau majlis pentauliahan mestilah ramai...

      Padam
  9. Orang yang meluluskan project tak takut ke pada Allah.Tak sedih ke keringat rakyat,titik peluh rakyat di habiskan ke sini.

    BalasPadam
  10. macm mana nak jawab depan Allah kelak....tak tahulah aku....

    BalasPadam
  11. Kebanggaan Negara..tahniah!!

    BalasPadam
  12. apa bagi habis duit banyak sangat ni

    bape juta orang nak duk dalam tu
    ke nak megah2
    ingatla yang miskin sama
    kalau ade duit lebih sedekahla pada yang miskin
    unutk dunia yang sementara ini..................
    ingatla sebelum ajalmu tiba

    BalasPadam
  13. pakcik saya dah 12 tahun berkhidmat di istana negara, katanya istana negara yg baru ni di minta oleh agong sebelum ini iaitu sultan terengganu.. agong kan ketua negara, nak tak nak pak lah kene jugak teruskan buat istana baru ini. lagipun sultan mizan ketika itu tak mahu sejarah istana negara dibayangi nama orang cina sebab untuk pengetahuan, pada asalnya istana negara yg lama merupakan milik seorang ahli perniagaan cina

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sokong...ni negara melayu...

      Padam
    2. huh....yela ko beli barang pun kat kedai cina..ape bengong punya orang

      Padam
  14. @zanggala Dengan Allah klu dia bertaubat insyaAllah Allah ampun, dengan setiap sen duit rakyat yg x iklas dgn cara dibelanjakan, jwb lah di padang msyar kelak selagi org tu x mfkan.

    BalasPadam
  15. Sewaktu Eiffel Tower Paris di di bina, terlalu ramai yg mengejinya namun hari ini ia ada lah status kebanggaan negara itu. Begitu juga Buckingham Palace, pelancung dari seluruh dunia melawatinya. Biarlah istana itu kekal menjadi satu monumen dan kebanggaan kuasa orang Melayu yg akan terus ujud beratus tahun akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong dengan pemikiran U... tq...

      Padam
    2. hahahha...ramai org melayu pun ddk kat umah PPRT...heheheheh...tu melambangkan kebanggaan ape tu?

      Padam
    3. bersyukurlah...

      Padam
  16. haah..rate2 org "MELAYU" lah yg ramai duk umah PPRT...baik duit tu bg pd org2 miskin kt negara kite ni....yg paling ramai miskin pun...ORG MELAYU gak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko yg taknak keje betul2, taknak blajo betul2, nak salahkan kerajaan sebab miskin. kerajaan da tolong tu da cukup baikk lahh. kalau ko duduk negara lain dengan pemikiran bodoh mcm ni alamat merempattt la

      Padam
    2. sokong dgn pendapat awk.spatutnyer kita kena bangun, bukan hanya pertikaikan ape yg dibuat.kalau bagi pada org miskin pun, ade ke dia nk brubah utk bangunkan diri dia org.spatutnyer kita kena bangun n majukan diri n bersaing.itu yg terbaik.

      Padam