Blog powered by izyan.com

13 Hanya di Italy, Melacur di hutan

Jumaat, Februari 17, 2012















































13 ulasan:

  1. why that girl sleeping outside..

    BalasPadam
  2. oi apa tu hantu ke,

    BalasPadam
  3. kt malaysia pon dah bnyk kot skang ni...

    BalasPadam
  4. nape duk mcm tu lebih baik korang bagi rumah pprt kot adaa faedah melacur kat rumah lgi baik .....tak pasal pasal mati kena patuk ularlah kena belit dek ular sawalah

    BalasPadam
  5. pegi mampus sama koranglah setan

    BalasPadam
  6. oraang unmo bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. [KISAH LUQMAN AL-HAKIM DENGAN TELATAH MANUSIA] Dalam sebuah riwayat menceritakan, pada suatu hari Luqman Hakim telah masuk ke dalam pasar dengan menaiki seekor himar, manakala anaknya mengikut dari belakang. Melihat tingkah laku Luqman itu, setengah orang pun berkata, 'Lihat itu orang tua yang tidak bertimbang rasa, sedangkan anaknya dibiarkan berjalan kaki." Setelah mendengarkan desas-desus dari orang ramai maka Luqman pun turun dari himarnya itu lalu diletakkan anaknya di atas himar itu. Melihat yang demikian, maka orang di passar itu berkata pula, "Lihat orang tuanya berjalan kaki sedangkan anaknya sedap menaiki himar itu, sungguh kurang adab anak itu." Sebaik sahaja mendengar kata-kata itu, Luqman pun terus naik ke atas belakang himar itu bersama-sama dengan anaknya. Kemudian orang ramai pula berkata lagi, "Lihat itu dua orang menaiki seekor himar, adalah sungguh menyiksakan himar itu." Oleh kerana tidak suka mendengar percakapan orang, maka Luqman dan anaknya turun dari himar itu, kemudian terdengar lagi suara orang berkata, "Dua orang berjalan kaki, sedangkan himar itu tidak dikenderai." Dalam perjalanan mereka kedua beranak itu pulang ke rumah, Luqman Hakim telah menasihatai anaknya tentang sikap manusia dan telatah mereka, katanya, "Sesungguhnya tiada terlepas seseorang itu dari percakapan manusia. Maka orang yang berakal tiadalah dia mengambil pertimbangan melainkan kepada Allah s.w.t. sahaja. Barang siapa mengenal kebenaran, itulah yang menjadi pertimbangannya dalam tiap-tiap satu." Kemudian Luqman Hakim berpesan kepada anaknya, katanya, "Wahai anakku, tuntutlah rezeki yang halal supaya kamu tidak menjadi fakir. Sesungguhnya tiadalah orang fakir itu melainkan tertimpa kepadanya tiga perkara, iaitu tipis keyakinannya (iman) tentang agamanya, lemah akalnya (mudah tertipu dan diperdayai orang) dan hilang kemuliaan hatinya (keperibadiannya), dan lebih celaka lagi daripada tiga perkara itu ialah orang-orang yang suka merendah-rendahkan dan meringan-ringankannya."

      Padam
    2. nasihat yg terbaik

      Padam
  7. belum kena bala lg bab tu buat kt hutan...

    BalasPadam
  8. watpe dok citer ujan batu kat negeri orang, kat tempat kita pon apa kurangnya sekarang ni, orang projek merata rata tutoh sana tutoh sini, maklomla benda sedap semua orang endak makan sementelah daging haram memang sedap gila, tu pulak makan curi woh payah aku nak cerita korang buat sendirila baru tau penangannya... kjaan.. pehak bkuasa... bla bla bla.... dia orangpon tibai juga lagi dasyat..

    BalasPadam